Ruilen en retourneren

Erg vervelend wanneer je niet tevreden bent over het geleverde product of de geleverde dienstverlening. Wanneer dit toch het geval is vragen wij je dit per e-mail of telefonisch aan ons te melden. Wij zullen altijd binnen 48 uur (op werkdagen) antwoorden over de verdere afhandeling van je klacht. In sommige gevallen zal de klantenservice telefonisch contact met je opnemen voor nadere vragen.

30 dagen proefslapen

Onze proefslaap periode houdt in dat je het product mag uitpakken, gebruiken en testen. Na een periode van 7 - 14 dagen went je lichaam aan het nieuwe product en bepaal je of het product de juiste ondersteuning biedt. Ook kan je dan bepalen of het naar wens is of niet. Binnen de periode van 30 dagen heb je de mogelijkheid het product om te ruilen. Bijvoorbeeld een medium matras omruilen voor een hard matras. Ruilen voor een ander type matras is ook mogelijk. Houdt rekening met het volgende:

  • Je kan eenmalig gebruik maken van de omruilmogelijkheid.
  • Het is niet mogelijk om een product om te ruilen voor een andere afmeting.
  • Enkel onbeschadigde en schone producten ruilen we om. Matrassen of toppers dienen beslapen te zijn met een matrasbeschermer.
  • Retourneren dient te gebeuren in de originele verpakking. Bewaar de originele verpakking tot het einde van de omruil periode.
  • Het onbeschadigd en schoon aanleveren van het retour product, is de verantwoording van jou als klant.
  • Slaaploods.nl behoudt het recht om items te weigeren van deelname.

Omruilen is niet van toepassing op showroommodellen of koopjeshoek items.

Retourneren van pakketten

Indien je een retourzending hebt die kan worden verzonden met de pakketdienst van PostNL tref je hieronder het reguliere verloop van terugzending:

  1. Onze klantenservice zendt een retourzending formulier toe per mail, met daarin een uniek retournummer.
  2. Je vult het formulier volledig in.
  3. Je voegt het formulier toe aan het te retourneren pakket.
  4. Het pakket bied je aan bij het dichtstbijzijnde PostNL punt. Deze vind je over het algemeen in een grote supermarktketen of sigarenwinkel.
  5. Kosten voor het retour zenden aan Slaaploods.nl zijn voor rekening van jou als klant, tenzij anders overeengekomen met onze klantenservice. Eventuele schade die ontstaat tijdens het retour zenden aan Slaaploods.nl zijn voor risico en rekening van jou als koper.
  6. Na ontvangst van het retour gestuurde product, zal Slaaploods.nl het product door een deskundige laten inspecteren. Je ontvangt, afhankelijk van de staat waarin het product door Slaaploods.nl wordt ontvangen, het volledige aankoopbedrag of een gedeelte daarvan terug binnen een termijn van 30 dagen. Let op: goederen die zijn geretourneerd zonder een bijgevoegd retourformulier komen niet in aanmerking voor volledige of gedeeltelijke restitutie van gelden!

Retourneren van grootgoed

Indien je een retourzending hebt van een product dat in verband met afmeting en gewicht dient te worden afgehaald met een transporteur, zoals matrassen, boxsprings en bedden, tref je hieronder het reguliere verloop van terugzending:

  1. Onze klantenservice heeft contact met je gehad betreffende je klacht of reden voor retour en heeft deze gegrond bevonden.
  2. Onze klantenservice spreekt een dag met je af waarop de chauffeur(s) het pakket kunnen afhalen.
  3. Het product zit verpakt in de originele verpakking. In het geval van een fabricagefout die pas is gebleken nadat het product in elkaar is gezet draag je zorg voor de demontage. Het product dient dusdanig te zijn verpakt dat de chauffeur(s) het product makkelijk kunnen terugnemen. Er dienen geen losse onderdelen bijgeleverd te worden, denk hierbij aan poten of schroeven.
  4. Kosten voor het retour zenden aan Slaaploods.nl zijn voor rekening van jou als klant, tenzij anders overeengekomen met onze klantenservice.
  5. De goederen worden bij ons magazijn gecontroleerd op de aangegeven klachten en reden van retour. Hierna vindt de creditering plaats,dit zal altijd exclusief de verzend- of montagekosten zijn tenzij anders overeengekomen met onze klantenservice.

Let op: persoonlijk op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van herroepingsrecht. Dat wil zeggen dat het niet geretourneerd of geannuleerd kan worden.

Wijze van retourneren

Als je een artikel retour wilt sturen, dienen wij de producten in goede orde retour te krijgen. Als klant ben jij verantwoordelijk voor het verpakken en zonder schade terug sturen van de producten. Zie ook hierboven voor de uitleg per type product. Producten zoals hoofdkussens, dekbedden en beddengoed dienen wegens hygi├źnische redenen onbeslapen te zijn.

Klachten

Het is natuurlijk erg vervelend als je ontevreden bent over onze service. Wij streven ernaar je problemen zo goed en snel mogelijk op te lossen. Wij vragen je dit per e-mail aan ons te melden op het adres info@slaaploods.nl. Onze klantenservice medewerkers zullen op werkdagen binnen 48 uur bevestiging van ontvangst geven waarin je verdere informatie wordt verschaft betreffende de afhandeling van de klacht. In sommige gevallen zullen onze medewerkers telefonisch contact opnemen. Vermeld in de e-mail in ieder geval je naam, bestelnummer en klacht.